SEDIH! Apabila Khidmat Wan Maimunah Tidak Diperlukan Lagi | Apa sudah jadi? Itulah soalan yang pertama terpacul di mulut Murai Batu selepas mendapat tahu mengenai perkembangan terbaru mengenai pelakon serba boleh, Wan Maimunah.


Dengarnya, hidup pelakon ini sudah semakin susah dan khidmatnya kini dikhabarkan tidak lagi diperlukan oleh mana-mana pihak produksi tempatan. Malah, Murai Batu dapat tahu, Wan Maimunah yang lebih mesra  disapa ibu itu juga sudah pun tidak ingat drama terakhir yang dilakonkannya.

Dalam erti kata lain, dia sudah lama tidak berlakon.

Menurut sumber, ibu sudah tidak lagi menerima sebarang tawaran walaupun masih lagi sihat dan boleh berlakon sama seperti dulu. Malah, Murai Batu diberitahu lagi, ibu kini hanya meniaga di hadapan rumahnya saja demi mencari nafkah sesuap nasi.

Lebih menyedihkan, niat ibu untuk berniaga di pasar malam juga tidak kesampaian disebabkan dia tidak mempunyai wang untuk dijadikan modal. Yang penting, dari kisah ini, Murai Batu rasa pihak SENIMAN perlu membantu menyelesaikan ceritera sedih yang melanda Wan Maimunah.

Setahu Murai Batu, masih ramai lagi anak seni tempatan perlu bantuan dan mengalami masalah lebih teruk lagi tanpa disedari orang lain. Mungkin perkara sebegini tidak akan jadi kalau sistem hiburan tempatan sistematik dan berlaku adil.-murai.com

Posting Komentar

  1. Inilah akhirnya persaingan,jurang dalam keterampilan/ penyanyi pun begitu,HOLLYWOOD lain lah BOLLYWOOD pun lebih kurang je,jika ada filem pun dari leberry pelakunnya sudah berehat.

    BalasHapus
  2. BEGINILAH NASIB ANAK SENI.BILA ADA ,TERPINGGIR,BILA TIADA, BARU DIKENAL INTAN DAN MANIKAM.YG PASTI INI ADALAH TANGGUNGJAWAB MASYARAKAT,PERANAN YG SEWAJARNYA HARUS DIAMBIL TERUTAMA BAGI KELOMPOK SENI ITU SENDIRI.PERHATIAN HARUN DIKETENGAHKAN KEPADA PIHAK2 BERWAJIB YG BERCAKAP DAN MEMBERI STATEMENT UNTUK MEMELIHARA,MEMBANTU DAN MENGHARGAI INSAN SENI.

    BalasHapus
  3. Bukannya alim ulama' @ guru2 @ pesara2 tentera yg berjuang unk agama dan negara yang sampai nak jadi tanggungjawab masyarakat bagai...
    Yg namanya artis tu kena faham, Masa tgh laku la nak kumpul duit, rolling wat modal niaga ke insurans ke investment yg betul ke... Dah x laku kang ade gak faedah unk diri kamu.... sbb kamu artis x de epf atau pencen, kene la jimat2.. jgn sombong time tgh laku... Sape2 pun, bkn artis je la, mmg patut ade saving... persatuan mane2 pun x mampu sgt la nak tlg artis2 or ex artis kita skrg...
    Itu hakikat dlm negara kini... sorry to say.. itu yg aq nampak dlm mesia kini...

    BalasHapus
  4. WAN MAIMUNAH BARU SAJA BERLAKON DI TV SINGAPURA HARI RAYA YG LALU...RAMAI YG SUKA...MOGA MOGA REZEKI NYA ADA DI SANA..INSHALLAH...TELEMOVIE..BERAYA BERSAMA...SILA KE SURAI MEDIACORP SINGAPURA WEBSITE LAH

    BalasHapus
  5. Nak harapkan duit berlakon tu memang tak cukup la...kesiannya..tak ada orang yang membantu ke? perlu diambil perhatian..

    BalasHapus
  6. Pelakon theater lagi kesian. ..saya sendiri mendgr dari pengarah teather...kdg2gaji rn700 je...berteriak bgi nj gila d pentas... tapi hakikat nya org xtahu...kerana seni...sanggup berkorban ape saja! ...

    BalasHapus
  7. rsenye ade tgok citer izzue islam dengan tiz,ape tjuk citer tu..wan maimunah sebgai nenek firash

    BalasHapus
  8. tu lah kn..slalu sngt sya mendengar keluh kesah pelakon2 ni..knp x ambil iktibar dri pelakon yg seblom ..jdi kn tauladan lah..menabong lah walau sedikit2..cari lah pekerjaan lain jiga ..jgn dok ngelamun bila dah bergelar artis .jgn hanyut bila mendapat pujian tu..

    BalasHapus
  9. masa dok byk job dulu xmo beringat.. skng bila dah xda job, nk menega pasar malam pun xda modal..

    BalasHapus
  10. Rezeki ada di mana2.Siapa yg brusaha dia yg dapat.Rezeki bkn dtng dr satu sumber sahaja 2 Hebatnya Allah Taala..

    BalasHapus
  11. Kalu xnk tlg lbh baik diam.. Xkan xfhm tangan yg memberi itu lbh mulia drp tangan yg menerima.. Jd jangan sombong diri dgn menunding jari n mengata sbb kita xtau apa masalah org hingga dia jd begitu.. Kita xtau hari tua kita bagaimana even ada insurans,pencen,saving dsbg..

    BalasHapus
  12. Nie la org kita nie...ckp masih sehat....soh jgn la terlalu mengarapkn bantuan.....rezki tue xdtg sendri klu bkn kita sndri yg mencari....cuba la pkir ramai org yg kurang upaya or di luar sana....tpi masi bisa mencari rezki selagi mereka mampu....

    BalasHapus

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top