Perkembangan Raja Muda Selangor Tengku Amir sekarang?  Apa yang kami idamkan selama ini, mempunyai barisan Sultan/Raja & kerabat diraja yang ada sekarang di Malaysia benar-benar ikhlas dan prihatin kepada rakyat. Bukan sekadar bersifat kosmetik di mata rakyat Malaysia. Senantiasa turun berdamping dengan rakyat dan membantu rakyat dikala mereka hidup dalam kesusahan.

Bukan hanya…..gah semata-mata untuk tayangan televisyen dan hebahan di akhbar sahaja untuk diberitajhu kepada rakyat semata. Ini yang dimahukan sebenarnya….

Kalau dilihat ada kalangan orang Melayu Islam lebih gemar berdamping dan berkawan dengan kawan-kawan daripada negara orang putih sana. Terpulang…..tetapi jangan memalukan diri sendiri apabila anda dilihat lebih “Mat Saleh” dengan kehidupan sosial + liar yang diamalkan sekarang ini. Sehingga orang bukan Islam pun geleng kepala melihatnya….

Dahulu…. sebenarnya malu apabila berpelukan antara lelaki dan perempuan dikhalayak ramai… kini ianya menjadi kebanggaan kerana ianya merupakan sesuatu yang lumrah dikala ini..Dahulu malu apabila diketahui kelakukan minum arak diketahui  kerana bukan lumrah, tetapi kini tidak lagi…ramai lelaki perempuan yang seperti berbangga meminum arak dan khalayak ramai.



Ya…..ini adalah anakanda Sultan Selangor sekarang. Sudah besar panjangRaja Muda Selangor, Tengku Amir ini sekarang ini. Tetapi sayangnya perangai tidak semenggah. Sebenarnya ada banyak lagi yang gambar yang memalukan diri sendiri (tapi kami tidak sanggup untuk letakkan di sini) sedangkan ayahandanya merupakan seorang Ketua Agama Islam Negeri Selangor, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.
Malangnya, kami tidak tahu apa silapnya sehingga terbabas begini…..

Gambar Raja MuDa Selangor, Tengku Amir Berparti, Bersosial + Arak?
Raja Muda Selangor, Tengku Amir bersama ibunya Lisa Davis @ Nur Lisa Idris) dan teman wanitanya
Party, party, party! Tidak lengkap rasa darah mudanya tanpa berparti & bersosial + arak
Ketika Bercuti di Pulau Redang bersama kekasih. Dinner tidak lengkap tanpa air kencing syaitan

Bercuti di London bersama kekasih hati, tidak ketinggalan air kencing syaitan tetap tidak boleh lupa

Walaubagaimanapun, semoga dibukakan hati kerabat diraja yang ada sekarang di Malaysia termasuklah Raja Muda Selangor, Tengku Amir

Yang mungkin ada sesetengahnya masih lagi “terbuai” dan “hanyut” dengan kemewahan duniawi dan diberikan hidayah oleh Alllah SWT untuk terlibat dalam aktiviti-aktiviti yang Islamik.

Contohi Sultan Kelantan yang ada sekarang….contoh terbaik daripada kalangan Ketua Agama di setiap negeri di Malaysia. Contohi keperibadiannya…..barulah rakyat lebih sayang dan kasih kepada pemimpin.

Kepada barisan mufti yang dilantik, jalankan tugas anda jika belum dilaksanakan. Tegurlah sebelum terus hanyut dibuat keseronokan duniawi. Jangan hanya menjalankan tugas atas dasar terpilih sahaja. Amanah yang diberikan lakukanlah dengan sebaiknya. Nasihat dari ahli agama kadang-kadang amat diperlukan supaya mereka yang bakal pegang takhta ni berada dalam landasan yang sebenar kelak.


sumber : informasi.my



Posting Komentar

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top