Pasword Error | SUATU malam, Zali pergi ke sebuah kedai mamak untuk melayari internet. Kebetulan kat kedai mamat tu rupanya ada wifi. Free pula tu. Zali pun apa lagi, terus keluarkan lap topnya.

Zali : Mamak! Sini jap. Sini wifi punya password apa?

Mamak : Ooo… itu faswod kalu, manyak senang. Bos kasi taip itu ‘tujupakali’


Zali pun menaip perkataan ‘tujupakali’ lantas menekan enter. Tapi tak boleh! Password error! Zali bengang dengan lantas panggil mamak tadi sekali lagi.


Zali : Hey, mamak, ini password ada betul ka? Tengok sini error!


Mamak : Ayoyo bos, itu faswod saya kasi ada butul ( betul) juga. Musti (mesti) tulis itu ‘tujupakali’. Tak boleh! Salah punya!


Zali : Tak boleh masuklah! Itu password salah. You tengok sini saya kasi taip ‘tujupakali’. Saya tekan enter. Haa! Error! Tak boleh masuk. Apa macam? (mula bengang)


Mamak : Ayoyo bos, saya bagi tahu you kasi dengar butul-butul la. Saya cakap itu faswod ‘tujupakali’ juga. Itu dia punya tulis ini macam la, kasi tekan itu ‘seven’ punya nombor four times la bos. Baru butul! Ayoyo manyak susah mau faham bahasa punya orang ka!

Posting Komentar

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top