Rahsia Surah Al-Fatihah Yang Kita Tidak Ketahui | 1 - AL-FATIHAH –  Baca 14 kali sebelum tidur . Suami dan anak-anak akan mengingati kita selalu. Begitu juga bagi suami.
2 – AL-FATIHAH – Baca 41 kali tiup dalam air dan minum serta buat air mandian:Melepas-kan rasa sakit dalaman .
3 – AL-FATIHAH –  Baca 7 kali dan usap di kepala setiap pagi dan sekali sebelum tidur Kepada orang berpenyakit mental.
4 – AL-FATIHAH – Baca 3 kali tiup dalam segelas air- minum dan baca sambil mengusap kawasan yang rasa sakit- Sakit yang keterlaluan.
5 – AL-FATIHAH – Baca 7 kali dan sapu ke atas kepala bayi yang suka menangis pada malam hari atau pada bila-bila masa.
6 – AL-FATIHAH Baca 3 atau 7 kali, gunakan ibu jari dan tekan di langit-langit, (Mulut) kemudian sapu kepada tempat yang sakit.Luka berdarah, sengat lebah, jari terkepit di pintu.

DIINGATKAN: BACALAH DALAM KEADAAN KHUSYUK, TAWAKAL KEPADA ALLAH DAN NIATLAH DENGAN JUJUR, INSYA-ALLAH IANYA MERUPAKAN PENAWAR YANG TERBAIK KEPADA SEMUA.  INSYAALLAH.

NOTA LUNA NANA : Marilah kita sama-sama amalkan. Yang baik kita ambil sebagai panduan dan yang buruk kita jadikan ia pedoman supaya tidak mengulangi kesilapan yang lalu pada masa hadapan.Wallahualam bi sawab.

Posting Komentar

  1. maaf..boleh saya tahu kesahihan nya?

    BalasHapus
  2. Sahih apa nya, xkan saudari xyakin dgn ayat alquran kut. Masyaallah...

    BalasHapus
  3. Kita perlu selidik kesahihan mana-mana amalan berkaitan agama untuk mengelakkan dari perbuatan bidaah. Jika tiada bukti Rasulullah s.a.w atau sahabat mengamalkannya eloklah kita tinggalkan.

    BalasHapus
  4. Fikir macam nilah... Al Fatihah besar manfaatnya. Baca dengan memohon Rahmat ALLAH utk apa yang niat termasuk sebab sebab diatas, inshaAllah .. setidaknya, atas Rahmat Allah, kita dapat pahala!

    BalasHapus
  5. Usah kita meragukan ayat suci al quran..yg penting niat kita ikhlas dan memohan kepada allah ...para nabi dan rasul juga membacakn ayat suci alquran kepada org yg hendak di obati,serta memohon doa kepada allah.....termasuk alim ulama....xda ubat penawar yg mujarab selain membacakan ayat suci alquran dan memohon doa kepada allah......

    BalasHapus

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top