Semua orang, terutama wanita idamkan kulit yang cantik . Ramai dalam kalangan kita mahukan tips dan cara hilangkan jerawat dengan cara paling mudah dan paling murah.

Cara mahal tidak menjamin juga keberkesanan, jadi apa kata anda cuba teknik yang kami sediakan. Kali ini di Female Hive , sis akan dedahkan satu cara tradisional dalam menghilangkan jerawat. No chemical, 100% natural !


Hanya dengan menggunakan bawang putih, kita mampu mencegah jerawat dari mendekati wajah kita. Bawang putih mengandungi anti bakteria dan anti viral yang dapat mengurangkan keradangan pada kulit.

Cara Penggunaan


Cara penggunaannya juga tidak susah, cukup dengan menghancurkan isi bawang putih tersebut hingga menjadi pasta ( lumat ). Kemudian sapukan pasta tersebut pada permukaan wajah anda.

Khasiat

Bawang putih mampu menghaluskan kulit kerana ia mengandungi zat organosulfur yang bernama allicin. Zat ini memiliki kebolehan melicinkan permukaan kulit anda serta mampu menghilangkan stretch marks.
Bawang putih juga mampu menghilangkan tanda tanda penuaan pada diri anda seperti kedut dan sebagainya.






sumber


Posting Komentar

  1. saya perna mencuba dan berkesan ke atas kulit muka saya jerawat juga hilang. Tapi pedih di bahagian muka terasa seperti tebakar. Tidak berbaloi mencubanya.

    BalasHapus

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top