Aeril Zafril & Wawa Zainal Sudah Nikah 4 Februari, Dapat Cahaya Mata 24 Ogos (4 GAMBAR) |  Memang terkejut sangat-sangat admin membaca pendedahan ekslusif BiPop hari ini. Mana tidaknya, sebelum ini Aeril Zafril mati-mati menafikan bahawa dirinya dan Wawa Zainal mempunyai sebarang hubungan. Tup-tup BiPop mendedahkan bahawa mereka sudah bernikah 4 Februari lalu dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki pada 24 Ogos.

Antara pendedahan yang dilakukan ialah Aeril dan Wawa telah mendaftarkan pernikahan mereka di Pejabat Agama Islam Daera Petaling Jaya pada 4 Februari lalu. Seorang bayi lelaki didaftarkan atas nama Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 adalah bayi milik pasangan tersebut. Bayi seberat 3.12 kilogram itu direkodkan dilahirkan di Roopi Medical Centre, Kuala Lumpur pada jam 9.25 pagi.


Mengikut siasatan lagi, rekod yang diperoleh di JPN mendapati nama bapa bayi berkenaan bernama Suharil Suhari iaitu nama sebenar Aeril. Data peribadi Aeril yang dilahirkan pada 2 Disember 1988 dan ibunya Nur Hawa Zainal Abidin (nama sebenar Wawa Zainal) yang dilahirkan pada 12 Mac 1992, nyata sama dengan identiti ibu bapa kepada bayi berkenaan.


Wawa Zainal mula menghilangkan diri sekitar Februari dan Mac dengan alasan pulang ke kampung untuk berubat penyakit misteri. Tarikh tersebut adalah sekitar tarikh dirinya dan Aeril bernikah. Nama anak mereka (Fakharuddin) diambil daripada nama watak utam filem 99 Kali Rindu yang menggabungkan mereka berdua.



Wawa dan Aeril dikatakan telah menyulam cinta sejak 3 tahun yang lalu. Adakah pembongkaran ini membuktikan bahawa Aeril dan Wawa selama ini berbohong? Kalau betul sudah berkahwin, apa salahnya beritahu kepada orang ramai. Jangan bersembunyi dan terus memberikan alasan yang tidak masuk akal. Sama-samalah kita nantikan penjelasan daripada Aeril dan Wawa. Baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca pendedahan lengkap yang dikeluarkan menerusi BiPop hari ini.

Desas-desus selama ini yang mengatakan pelakon berlesung pipit, Wawa Zainal dan aktor yang pernah membintangi filem Cinta Kura-Kura dan Budak Pailang, Aeril Zafrel bercinta sering dinafikan 2 pelakon itu. Malam begitu sukar memperoleh kenyataan daripada kedua-duanya untuk membuat pengakuan sebenar bahawa mereka dalam alam pencintaan, di sebaliknya jawapan pernah diberikan ialah mereka cuma berkawan rapat sejak 2011.

Namun, berdasarkan siasatan yang dibuat Bpop sejak ahad lalu, membuktikan pasangan itu sudah berkahwin dan kini memperoleh cahaya mata lelaki yang berusia 6 minggu.

Bpop mengesan nama seorang bayi lelaki yang dikatakan ada bersama Wawa kini adalah anak kandung pasangan berkenaan. Menerusi nama seorang bayi lelaki yang pernah diberitahu kepada Bpop dan satu nama yang pernah dimuatnaik dalam laman sosial IG MiG Online, ianya berkait dengan nama penuh pasangan pelakon itu sebagai ibu bapa seperti mana yang direkodkan dalam Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Siasatan juga mendapati pasangan sama cantik, sama padan menjalinkan hubungan cinta sejak 3 tahun lalu itu sudah bernikah dan mendaftarkan pendaftaran perkahwinan mereka di sebuah pejabat agama daerah di Selangor.

Aeril dan Wawa dikatakan mendaftar pernikahan mereka di pejabat agama Islam daerah Petaling pada 4 Februari lalu. Bpop mendapat maklumat seorang bayi lelaki didaftarkan atas nama Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 adalah bayi milik pasangan berkenaan. Bayi seberat 3.12 kilogram itu direkodkan dilahirkan di Roppi Medical Centre, Jalan Dato Haji Eusoff, Damai Complex, Kuala Lumpur pada 9.25 pagi.

Mengikut siasatan lagi, rekod yang diperoleh di JPN mendapati bapa bayi berkenaan bernama Suhairil Suhari iaitu nama sebenar Aeril. Data peribadi Aeril yang dilahirkan pada 2 Disember 1988 dan ibunya Nur Hawa Zainal Abidil atau nama sebenar Wawa yang dilahirkan pada 12 Mac 1992, nyata sama dengan identiti ibu bapa kepada bayi berkenaan.

Sekaligus, maklumat yang diperoleh itu mengesahkan identiti kedua-dua pelakon filem berkenaan sebagai ibu bapa kepada bayi bernama Ahmad Fakharuddin Attar.

Lebih menarik, nama Ahmad Fakharuddin Attar bukan asing kepada Aeril dan Wawa kerana nama itu diambil semperna nama watak Aeril dalam filem terakhir dibintanginya dalam produksi Metrowealth Pictures Sdn Bhd iaitu filem berjudul 99 Kali Rindu arahan Azhari Zain. Filem yang ditayangkan pada Mei lalu turut menggandingkan Aeril dan Wawa. Selain itu, Aeril juga pernah membawa watak bernama Attar dalam filem 7 Petala Cinta juga terbitan MiG.

Sebelum ini, sudah kerap terdengar gosip mengatakan Wawa dan Aeril dilamun cinta tapi kedua-duanya menafikannya. Malah, Bpop pernah membuat pendedahan mengenai gosip cinta apabila seorang teman rapat yang banyak menabur jasa kepada mereka terlepas cakap mengenai hubungan yang sekian lama terjalin itu. Pendedahan itu disiarkan 28 Julai lalu.

Bagaimanapun, pasangan itu tetap menafikannya. Namun, Wawa dalam kenyataan balas pada 4 Ogos lalu tidak menafikan Aeril adalah teman rapat dan sangat istimewa buat dirinya. 2 pelakon itu dikatakan mula menjalinkan hubungan rapat apabila bergandingan dalam drama bersiri Klik. Bagaimanapun, cinta antara mereka kian bersemi apabila digandingkan dalam filem Budak Pailang dan 99 Kali Rindu.

Wawa mula menghilangkan diri apabila mendakwa dirinya terkena penyakit misteri sekitar Februari dan Mac iaitu dikatakan tarikh dirinya dan Aeril bernikah.

Selepas dinobatkan sebagai pemenang kategori Artis Baru Wanita Popular pada majlis Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH 2012) pada awal April lalu, kelibat Wawa sukar untuk dijejaki media massa apabila dia dikatakan kerap pulang ke kampung halamannya di Lahad Datu, Sabah, untuk tujuan berehat dan berubat. Khabarnya Wawa dikatakan meminta cuti panjang dari syarikat pengurusannya, MiG Talent atas alasan sakit.

Bagaimanapun sebuah stesen radio swasta baru-baru ini mendedahkan kononnya seorang pelakon wanita yang sudah lama menghilangkan diri selamat melahirkan anak dan kini sedang berpantang, kira-kira 2 minggu lalu. Suami pelakon wanita itu dikatakan seorang pelakon yang cukup popular dengan drama TV yang disiarkan pada waktu petang. Berita itu didakwa diperoleh daripada sumber keluarga angkat pelakon lelaki itu.

Aeril apabila ditanya mengenai perkara berkenaan, mengatakan dakwaan itu hanyalah kata-kata tanpa sebarang bukti sahih.

“Jika saya nafi dan komen lebih-lebih, orang memang tidak akan berhenti bercakap. Memang saya tidak berkahwin, saya hanya kahwin dalam drama saja. Sekarang status kami berdua hanyalah sahabat baik dan saling mempercayai antara satu sama lain. Tidak dinafikan dan tipu kalau kata kami tidak berjumpa. Jika dia berada di Kuala Lumpur, kami akan keluar makan bersama, tetapi dia sekarang berada di kampungnya di Sabah kerana sedang berubat.” – Katanya dalam sebuah akhbar pada 2 Oktober lalu.
Aeril juga dalam kenyataannya dilaporkan berkata

“Saya ingin memohon, tolong jangan sebarkan cerita jika tidak ada bukti dan akan memburukkan orang lain. Jika saya kahwin, pasti ada bukti kerana pelbagai perkara harus diselesaikan seperti dokumen, bukan boleh kahwin secara senyap kerana akhirnya orang akan tahu juga. Saya lebih suka sembunyikan hal-hal yang tidak ada kaitan dengan kerja contohnya saya berkawan dengan Wawa. Sejujurnya, saya tidak eprnah sorokpun. Lihat saja di laman sosial saya. Tidak kiralah artis atau orang biasa, bukan semua hal kita akan kongsi dengan semua orang,”

Bpop cuba menghubungi Wawa menerusi telefon tetapi tidak dijawab selain dari tidak membalas kiriman SMS.

Sementara itu, Aeril yang dihubungi Rabu lalu menjawab panggilan telefon penulis, tetapi apabila penulis ingin mula bertanya sesuatu kepadanya, Aeril terus memberitahu dia sedang memandu kereta dan meminta penulis menghubunginya semula. Penulis sempat berpesan supaya jangan pula tidak menjawab panggilan selepas ini lalu dia menjawab “Ok ok,”

Selepas setengah jam penulis cuba menghubunginya semula dan menghantar SMS, Aeril langsung tidak menjawab panggilan telefon atau membalas SMS yang dihantar kepadanya. Beberapa kali panggilan seterusnya juga tidak dijawab. Penulis juga mencuba lagi beberapa menghubungi Aeril pada khamis lalu namun panggilan telefon masih tidak berjawab.



Poskan Komentar

  1. februari taon bile ni.??takkan la februari 2013 kot,.kawen bulan 2,dapat anak bulan 8.??hurmm,.hahah

    BalasHapus
    Balasan
    1. Tu namanya baby pramatang.. hahaha.. pra wed pun blh jadik jgk..

      Hapus
  2. Selagi Tidak Ada Jawapan Yang Sahih Dari Aeril Dan Wawa Janganlah Kita Buat Andaian . Hm .

    BalasHapus
  3. Kawin dlu bru nikah. Malu la tu nak jwp.

    BalasHapus
  4. macam cter xde lain jea.. suke sgt jage tepi kain org.. cubelh citer pasal dri sndri pulak.. adehhh.. manusia manusia

    BalasHapus
  5. biarlah..selagi xde bukti xpayah nak sebarkan berita xbetul.berdosa taw..kire fitnah..huhu..tp kalau fkir2kan,senang plak dieorg dpt cek kt JPN eh?bkn bende tu SULIT ker? mane leh tunjuk2 maklumat peribadi kt org lain kann??ape pun,be happy.. :)

    BalasHapus
  6. Hermmmm...macam macam...

    BalasHapus
  7. ape pon tak boleh..kain sendiri terselak nmpk spender koyak nk jge tepi kain org lain..apalahhhh o.O

    BalasHapus
  8. rse mcm pelik sgt2..ble tnye couple kew bercinta,nafikn tp tup2 dgr kate bln februari dh nikah..pelik x..pstu dpt ank bln ogos,lg pelik..6 bln dh blh bersalin kew??mcm TERLANJUR dlu bru nikah jew..jrg sekali dgr cerita perempuan bersalin wktu 6 bln..kew jd PAK SANGGUP jew..haha,ble jd mm nie x nk plak bertrs trg pd public..npe??takut kew??

    BalasHapus
  9. rsenye bln bpe eh nmpk wawa zainal sggh at kdai serbaneka 24jam,siap pkai tudung labuh,jubah labuh,agknye time tuh tgh pregnant..sembunyi kn perot die la tuh dri org lain twu..haha,cm pelik sesgt..bru lg kowt nmpk die..x nk tegor lgsg..sombong gler kowt die time tuh..propa semata-mata..

    BalasHapus
  10. perlu kesorok....kalau kawin bagi tahu jela...kan baguz mendirikan masjid...wat apa nak sorok...kalau xsalah kan

    BalasHapus
  11. comel nyeee kalau tol dorg wife n huby :)

    BalasHapus
  12. Islam tak mengajar kita untuk buka aib orang. .

    BalasHapus
  13. HAHAHAHA...nama kat kampung Suharil Suhari..dtg bandar terus tukar Aeril Zafril..

    BalasHapus
  14. b'terus terang dari awal x salah p0n kan.. kalau bt0l.. nie ble da ad baby n da t'buka cte mcm nie.. haa kn da.. susa nk jawab kt media...tp.. xpelaa mybe mreka ad alasan t'sndiri.. hahahaa.. chay0k!!!

    BalasHapus
  15. something fishy here!
    Mmmng x mnuduh, sbb klau mnuduh tu akan jatuh fitnah. Tapi, dari jln crita mmng nmpk mcm kahwin dulu bru nikah or something happen to wawa. Sbb mmng da lma x nmpk kmunculan die. tahun ni pun jrang dgr kabar psal die. Pelik jugak kn, klau tiba2 hilang then muncul?
    Otherwise, knpa perlu brsalin kt Roopi Med.Cent.? Agak trkejut bila baca td. Bukan ke artis mostly, akn prgi hosp yg standard? mcm Prince Court, Damansara Spc.Cent, Gleneagles? Pantai? Bukan nk ckp yg Roopi ni x bgus. Cuma, Roopi ni kwsan die agk trpencil sikit walaupun kt kota KL. Lgpun, mmng byk rumors, even from the MO pn pnah ckp, Roopi mmng mostly utk org yg secret preggy. Byk jugak kes abortion kt sana.
    Apa2 pun...Wallahualam..

    BalasHapus
  16. pelik2 btul...keja apa tu klu asyik nk jaga tepi kain org je? kuman seberang nampak, gajah dpn mata, xnmpak...dunia2..asal nk aibkan org NO. 1!!!!!!

    BalasHapus
  17. kan dh dibagi tau dlm artikel kawin bulan feb taon lalu.. xpela dh namanya artis, kalau dorang dh kawin alhamdulillah.. kita suka ja.. bukan dorang buat benda xbaik pn.. cuma mgkin dorang ada sebab rahsiakan.. tp kalau xbetol dosa masing2 la.. semoga semuanya baik2 belaka sama ada di pihak pasangan mahupun penulis cerita.. amin.

    BalasHapus
  18. jgn mudah terpercaya dgn citer nie....dptkan kpastian drpd kedua-dua belah pihak dulu... :)

    BalasHapus
  19. Xpyah nk mnyibuk hal org la...jga hal msing2x dh la...

    BalasHapus
  20. Ada pula penunjuk perasaan dtg. Yg nak emo buat pe. Bca ja dh la.

    BalasHapus
  21. korg nie kn menyibuk tepi kaen org je..biar lh law die da khwn...dieorg kacau korg kew???

    BalasHapus
  22. sukala wartawan ni fitnah memfitnah kan...habis sampai hal dln kain pun nk gali...tak de adab betulla..phuiii!!!

    BalasHapus
  23. tiada manusia yg tak buat salah. cuba tanya diri sendiri dlu.. dah lengkap kah iman kat diri sndiri???.. betul sngatkah diri tu.???. baik sngatkh???? jgn nk komen2 org lain.kalau diri sendiri pun prnah buat salah.. kalau pekara ni betul pun.. biar lah jdi pengajaran kat kita.. jgn lah nak kata yg bukan2 lgi..

    BalasHapus
  24. Xyah la sebok nak tau... susah jd artis ni. Media ni sebok cari berita sbb bisnes. Xbaik aibkan org. Klu pun da kawin sblm nikah. itu antara dia dgn Allah. Biarlah... sekurang2nya diorg da bernikah. Berilah diorg privacy sikit. Kesian tau....

    BalasHapus
  25. kwen 4/2/12... dpt anak 2013 ... wallahuaallam... jgn wat andaian sndiri... xsemua yg sempurna..

    BalasHapus
  26. da sah-sah .... kita nie manusia kan ,ingt sng ke nk diperbodohkan .

    BalasHapus
  27. jangan sibuk hal orang? kenapa baca artikel ni? LOL

    BalasHapus
  28. Erk??? ==. Malas nak baca smpai Habis.. Xlarat rasany nak tnggung dosa yg mmg xdpt d tnggung nieh.. Aduhaiiiiii~~~

    BalasHapus
  29. mungkin benar apa yang aeril nafikan. cuba baca, Wawa pergi balik kampongnya yang terletak kat Lahad Datu Sabah. then tetiba beranak kat KL?

    BalasHapus
  30. ye ke ni ... ke jln cerita movie baru dorang .. mne thu dlm movie tu dorang ni jd laki bini dh ade anak...x tahu la erk ... kalo btol congrat ye...minat aeril & wawa ni ...

    BalasHapus

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda


 ! Berita Malaysia ! Informasi Teknologi,Berita,Gosip,Sukan Terkini

|>>Klik Disini Ini Untuk Tutup<<|
 
Top