Siapa aniaya Fida?TINDAKAN Fida Ibrahim meninggalkan set penggambaran telefilem Kampungku dan Aidiladha, di Baling, Kedah, minggu lalu, benar-benar mengejutkan ramai pihak.

Apatah lagi, pihak produksi mengatakan Fida sengaja lari kerana tidak berpuas hati dengan babak terakhir dikatakan cuba menyindirnya.

Bagaimanapun, perkara tersebut ditepis Fida yang mendakwa, penerbit itu sengaja memfitnahnya dengan membangkitkan alasan tidak munasabah.

Tegas Fida, dia tidak lari tetapi meninggalkan produksi itu kerana tidak mencapai perjanjian yang dipersetujui sebelum ini.

Justeru bagi mempertahankan dan mencari keadilan, Fida tidak berlengah lagi untuk merujuk perkara ini kepada Persatuan Seniman Malaysia (Seniman).

Pengerusi Biro Aduan dan Undang-Undang Seniman, Zahrin Ishak berkata, menerusi pertemuan Khamis lalu, Fida sudah memaklumkan beberapa perkara kepada pihak Seniman antaranya mengenai perjanjian asal dan hal kebajikan yang tidak dijaga.

Jelasnya, bagi bertindak adil kepada kedua-dua belah pihak, pihak Seniman sudah bertemu dengan pengarah telefilem berkenaan, Shuhaimi Lua dan beberapa krew produksi untuk siasatan lanjut.

“Saya sudah berjumpa dengan Shuhaimi dan pihak produksi semalam, esok (Isnin) saya akan berbincang bersama Zed Zaidi mengenai perkara ini.

“Seterusnya hasil siasatan akan diberitahu setelah semuanya selesai kelak," ujarnya kepada Zass.

Sementara itu, Presiden Seniman, Zed Zaidi berkata,  Seniman akan siasat secara adil berdasarkan laporan itu.
“Pihak Seniman akan siasat dan tidak akan dengar kenyataan sebelah pihak.

"Lagipun saya tidak mahu nanti, niat ikhlas kami untuk membantu disalah erti dan akhirnya seolah-olah kami pula yang bersalah.

“Memandangkan saya tidak berjumpa Fida, Khamis lalu kerana terlibat dengan sidang media Gafim, jadi saya tidak boleh komen panjang mengenai perkara ini.

“Namun apa yang difahamkan, ia mungkin lebih kepada salah faham. Jadi selepas siasatan terperinci, kita akan cuba bantu mana yang patut," jelasnya.

Nafi berlagak diva

Dalam pada itu, Fida dalam kenyataannya kepada Zass nafi dakwaan bahawa dia mula berlagak diva.

Dia anggap tuduhan itu sangat melampau.

“Saya tidak bertindak melampau atau mahukan tempat mewah dan selesa, namun saya tahu apa hak saya dalam sesebuah produksi.

“Bagi saya ia merupakan fitnah tidak berasas dan membuatkan kredibiliti saya tercalar,” katanya.

Menurut Fida, penempatan yang disediakan sangat teruk apabila dia terpaksa berkongsi bilik dengan empat pelakon lain termasuk ahli keluarga mereka.

“Saya bukanlah harap bilik mewah dan penempatan yang terlalu selesa. tetapi bayangkanlah apabila penginapan yang disediakan harus dikongsi seramai itu?

“Adakah salah saya mahukan hak saya dan sedikit keselesaan buat artis lain?,” sangkalnya kembali.-sinar harian

Posting Komentar

  1. kalau da jd public fgre mmg mcmny lar jdnye..pape pon,tggu lah knyataan y sbnar dai due2 phak ny..

    BalasHapus
  2. tp tinggalkan set ketika babak terakhir amatlarr tidak profesional...if x suka tempat tinggal tuh sempit sbb terpaksa berkongsi ramai2 naper x bgtahu producer or pengarah awal2 lagi...naper kena tunggu smp babak terakhir? b

    BalasHapus
  3. Die ni mmg bajet je lebih... Xleh blah ah ko fida. Berambus jela, berlakon bkn best pon. Fak u

    BalasHapus
  4. Mmg pon dia ni dulu mcm pompuan kg je...skrg lain mcm lps kena touch up dgn mamat

    BalasHapus
  5. Da la xlayak masuk AF kompom suara ko mcm katak... belakon je la yg bole.. bukan cun pon... belagak jee.... btw masa af yg shahir menang tuuu...dia g audition k... tp xdpt gak hahahaha!!!

    BalasHapus
  6. Hahaha..yg komen semua x puas hati ngan fida...aper lah korang ni... dia pnya suara sedap..muka lawa ..pandai berlakon..ape yg korang x puas ati sngt...cuba korang g try audition..kalu dpt gua respek lu... kalu x dpt lu mkn tahi gua..hahhaha

    BalasHapus
  7. bodoh bangang korang yg komen mcm bangsat dekat fida tu BAGUS sangat ke??????? walau tak popular pun respect sikit dia pempuan nak duduk mcm tu huhuhu....WA sayang lu fida muah3...lantak apa orang nak ckp pun kita punya diri kita jaga sendiri mmmmuuuuuuuuuaaaaaaahhhhhhh.........


    BalasHapus
  8. Hoi anon anon sekalian takpayah nak 'fak u' sangat. Ko nak sgt ko gi ajak dia kahwin lah :D Bongok komen semua jantan punya komen je termasuk aku bhahaha

    BalasHapus
  9. Propa je lebih

    BalasHapus
  10. aku cma baca je..pepe hal aku xmau slh aggp..

    BalasHapus
  11. Fida-i luv u!!!
    Ble nk khwin?
    Bhaha

    BalasHapus
  12. bagi saya fida menunggu sampai babak akhir sbb fida rasa x perlu nak bangkitkan isu yg kecil tp bila menimbulkan ketidakselesaan kpd sstngh plakon sbb tu isu ni dbangkitkn...sy nie pmpuan tp bila tengok macam nie pown sy pown x selesa yelah bygkn jika plakon yg lain bwak family pas tu dia mcm disisihkan jd bnde nie patot ke x patot..pa pea kita tunggu je lah

    BalasHapus
  13. bangla yg datang kat malaysia tak merungut pon tidur 20 orang satu rumah? Belajar bersyukur..

    BalasHapus
  14. belagak la ko fida....berambus ko dlm dunia lakonan....

    BalasHapus

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top