Tips Elak Rasa Kecewa Putus Cinta

1. Dalam keadaan yan g amat kecewa itu. Kuatkan semangat anda. Pergi ketempat yan g ada ramai orang. Bagi setiap orang yang ada temui, tanyakan mereka. “Sudahkah anda menjelaskan cukai pendapatan anda?”


2. Beli makanan banyak-banyak (sebaiknya makanan basah yang tidak tahanlama) jangan letakkan dalam fridge. Dari sehari ke sehari, perhatikanperubahan yang terdapat pada makanan tersebut. Rekod dalam buku notaanda sebarang perubahan yang berlaku seperti pergerakan ulat, kulat,spora dan sebagainya.

3. Jika kita rindukan detik-detikwaktu bergayut di telefon, dan kita terasa begitu sukar untuk melupakantabiat lama kita itu. Cepat-cepat angkat telefon, dail sebarang nombor103 Telekom Malaysia. Petugas-petugas Telekom Malaysia bersedia melayansebarang pertanyaan anda. Sekiranya anda dimarahi. Bagitahu mereka yanganda baru dikecewakan dan memerlukan seseorang untuk anda luahkanperasaan anda.

4. Sekiranya anda terasa terlalu rindusehingga tidak dapat melelapkan mata. Bangun !!!! Berdiri dan buatsenaman ringan sebanyak 8 kali setiap sesi. Kemudian pergi ke dapur,alih semua almari dan peralatan yang hampir dengan dinding. Perhatikansebarang pergerakkan lipas dan semut. Ekori mereka. Mereka mungkin,perompak yang di kehendaki oleh polis. Anda telah membantu menangkappenjenayah !!!

Posting Komentar

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top