KUALA LUMPUR: “Lelaki terbabit terkena sihir yang dinamakan ‘sihir ribath’ atau ‘sihir ikatan’ yang dilakukan bertujuan memisahkannya dengan isteri dan ‘sihir ribath’ ini adalah gabungan antara ‘sihir pemisah’ serta ‘sihir ikatan’,” kata Pengasas Pusat Terapi al-Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Ladzim Al-Azhari.

Menurutnya, ‘sihir ribath’ akan dilakukan dengan menggunakan batang keladi serta dibacakan jampi sebelum di bakar dengan api sehingga batang keladi itu lembik.


Katanya, tindakan terbabit akan menyebabkan zakar orang yang dituju itu turut menghadapi kesan sama seperti batang keladi itu dan ia menyebabkan tanggungjawab sebagai suami tidak dapat dilaksanakan.

Malek berkata, perkara ini amat dilarang dalam Islam kerana tindakan itu sama seperti meruntuhkan masjid dan amat dimurkai Allah.

“Kaedah rawatan yang digunakan ialah dengan membacakan ayat al-Quran di telinga mangsa bagi mengeluarkan jin-jin yang berada dalam tubuh mangsa serta dimandikan dengan air yang dibacakan doa.

“Penyakit seperti ini dapat diubati dengan tiga kali rawatan dan ia kes yang selalu dihadapi bukan saja membabitkan rumah tangga namun di antara jiran dan rakan sekerja,” katanya ketika dihubungi.


sumber

Posting Komentar

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top