Cik Siti (kanan) menceritakan kisah deritanya kepada media ketika ditemui pada satu majlis sumbangan di dewan orang ramai Jengka, Kuala Sentul.


KUALA SENTUL – Penampilan menarik dengan kulit wajah putih dan penuh bergaya membuatkan seorang aktivis wanita ini sering tumpah seperti anak dara walaupun usianya kini sudah menjangkau 47 tahun.

Namun, di sebalik kecantikan tersebut, rupanya mengundang musibah lain apabila wanita yang hanya mahu dikenal sebagai Cik Siti itu bakal kehilangan deria penglihatan gara-gara diminati seorang pemuda berusia 20an tanpa mengetahui aktivis berkenaan sudah mendirikan rumah tangga.


Cik Siti berkata, pemuda itu dikenali ketika menjayakan satu program kemasyarakatan dua tahun lalu dan mereka hanya sekadar kenalan biasa memandangkan perbezaan umur yang jauh ketara.

Menurutnya, melalui seorang rakan, dia mengetahui bahawa pemuda itu memendam perasaan terhadap dirinya.

“Pada mulanya, pemuda ini tidak tahu saya sudah berkahwin tetapi belum dikurniakan anak.
“Selepas dia ketahui status saya bukan anak dara, segala-galanya berubah dan dipercayai menjadi punca kepada apa yang sedang saya alami sekarang.

“Sudah berpuluh pengamal tradisional saya pergi berubat dan semuanya mengatakan saya terkena sihir malah doktor sendiri tidak dapat mengesahkan apa penyakit yang saya alami sehingga penglihatan semakin kabur,” katanya.

Cik Siti berkata, sangkaan masalah itu berpunca daripada jangkitan kencing manis meleset apabila disahkan bebas daripada penyakit tersebut.-sinar

Posting Komentar

Jika anda merasakan artikel ini berguna sila share bersama kawan-kawan anda
Sila Komen Dengan Berhemah,Tulisan Dari Anda Adalah pendapat Dari Anda

 
Top